piątek, 18 stycznia 2013

Ciastka Owsiane Z Rodzynkami









Opis: Kilka przepisów na ciasteczka owsiane już wypróbowałam, ale żadnych jeszcze nie opublikowałam na blogu, ponieważ nie zrobiły na mnie dużego wrażenia. Zazwyczaj trafiałam na miękkie ciasteczka owsiane, a te, które dziś prezentuję są waniliowe, lekko chrupiące, krótko po upieczeniu puszyste, a jakiś czas później stają się lekko ciągnące. Koniecznie z rodzynkami, ale możecie również użyć suszonej żurawiny.
 Bardzo smaczne i polecam je z czystym sumieniem.  


Pochodzenie: przepis autorski


Ilość: ok. 30. ciastek




Składniki:
  • 230 g masła/margaryny o temp. pokojowej
  • 180 g cukru
  • 1 jajko
  • 0,5 łyżki esencji waniliowej 
  • 1 i 3/4 szkl. płatków owsianych
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 80-100 g rodzynek 



Przygotowanie:  
  1. Masło utrzeć na puszystą konsystencję.
  2. Dodawać cukier w kilku etapach i za każdym razem ucierać.
  3. Dodać jajko. 
  4. Dodać esencję waniliową.
  5. Utrzeć dla uzyskania jednolitej konsystencji.
  6. Do oddzielnej miski/pojemnika wsypać płatki owsiane.
  7. Wsypać mąkę.
  8. Dodać proszek do pieczenia.
  9. Dodać sodę.
  10. Dodać rodzynki.
  11. Wymieszać dokładnie.
  12. Wsypać w kilku etapach do miski z utartym masłem i za każdym razem miksować (gdyby ciasto było na początku zbyt suche, można pomóc sobie dłonią lub łyżką).
  13. Za pomocą łyżeczki nabierać ciasto  na dłoń i formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, a następnie spłaszczyć je (gdyby ciasto zbytnio kleiło się do rąk, można je włożyć na jakiś czas do lodówki, aby stwardniało).
  14. Ciastka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia/matą silikonową w dużych odstępach, ponieważ ciastka rosną rozlewając się na blaszce (nie rosną ku górze, lecz na boki).
  15. Rozgrzać piekarnik do 180*C.
  16. Włożyć ciastka do piekarnika.
  17. Piec 15-17 min. do momentu, kiedy nabiorą złotego koloru.
  18. Blaszkę z ciastkami wyciągnąć z piekarnika.
  19. Po kilku minutach wyciągnąć ciastka z blaszki.
  20. Ostudzić na kratce.
  21. Można przechowywać w pudełku, ale niekoniecznie.  

12 komentarzy:

  1. Wspaniałe ciacha! Lubię owsiane, dawno nie robiłam.
    Poczęstuję się jednym u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam spisany już inny przepis na ciastka owsiane, jednak wyglądał on znowu na ciastka mokre! A moim marzeniem były ciasteczka kruche, jak sasanki z Lidla, albo ciasteczka owsiane z firmy Tago. Wcvhodzę jak codzień na Skarbiec Kulinarny, a tu przepis mi z nieba spadł!! Moje drogie to są zdecydowanie najlepsze ciastka owsiane na świecie! I dzięki Pani Darii mogę zakończyć swoje długotrwałe poszukiwania ciastek owsianych. Dziękuję:)
    P.S. Robiłam na margarynie i wyszły bardzo pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sytuacja podobna do mojej :) Strasznie się cieszę, że ciasteczka tak zasmakowały. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Można nie dodawać wanilii ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale wtedy ciastka już nie będą miały posmaku waniliowego.

      Usuń
  4. R E W E L A C J A !!!
    Ciasteczka są przepyszne, przygotowanie ich zajeło tyle samo czasu co jedzenie. Wszystkim smakowały. Mam dopiero 14 lat, sama je zrobiłam, przepis naprawdę latwy i godny polecenia. Zrobiłam je bez wanilii, jednak myślę, że z nią równie dobrze by smakowały. Dziękuje i pozdrawiam ! - Angelika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Angeliko, że udały Ci się ciasteczka i na dodatek tak wszystkim smakowały ;) Życzę kolejnych kulinarnych sukcesów i chęci do coraz częstszego eksperymentowania w kuchni :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  5. Mam pytania.1) Płatki owsiane wsypać surowe czy najpierw je ugotować? No i jakie kupić zwykłe czy błyskawiczne? 2)Czy zamiast esensji waniliowej można wsypać cukier waniliowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Płatki nalezy wsypać surowe. Najlepsze są zwykłe tzw. górskie, ale błyskawiczne tez sie nadadzą. Prawda jest taka, ze chodzi tu o obróbke chemiczna i te górskie sa zdrowsze, ale te całkowicie zwykłe tez mogą być - to juz zalezy jakie ziarna odpowiadają nam w ciastkach, te najzwyklejsze są tylko lekko zgniecione przy obróbce, więc będa najsilniej wyczuwalne w ciastkach. Osobiście uzyłam górskich. Co do cukru, oczywiście mozna użyć cukru wanilinowego, no chyba, ze mamy dostęp do cukru z prawdziwą wanilią ;) Pozdrawiam. Mam nadzieję,że się udadzą i chętnie przeczytam o rezultatach pieczenia, szczególnie ze względu na rodzaj zastosowanych płatków owsianych :)

      Usuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...